Masz pytanie? Zadzwoń do nas już teraz!

Phone 600-056-337 lub 606-654-671

Znajdź nas w social media

Facebook
Aranżacja biura rachunkowego – jak dobrze wykorzystać przestrzeń?

Aranżując biuro rachunkowe warto pamiętać, że praca w takim miejscu wymaga od pracowników systematyczności, poukładania, a także sporej samodyscypliny. Aby ułatwić pracownikom wykonywanie obowiązków i umożliwić maksymalne skupienie, potrzebna jest odpowiednia przestrzeń oraz funkcjonalne meble biurowe. Jak wyposażyć biuro rachunkowe, aby pracowało się w nim przyjemnie, komfortowo i wydajnie?

Aranżacja biura rachunkowego – Wygodne i ergonomiczne biurko

Biurko to jedno z najważniejszych mebli biurowych, nie tylko w biurze rachunkowym, ale każdym miejscu pracy. To, co należy wziąć pod uwagę przy wyborze biurka, to możliwość regulowania wysokości blatu, jego wielkość, a także dodatkowe udogodnienia. Regulacja wysokości sprawia, że każdy pracownik może dopasować poziom blatu do swoich potrzeb i zachowania wygodnej pozycji podczas pracy. Takie rozwiązania, jak przepusty kablowe, czy mediaboxy pozwalają na zachowanie porządku na blacie, szczególnie przy pracy ze sprzętem komputerowym. Wielkość blatu powinna być odpowiednia do wykonywanych zadań. Jeśli pracujemy z dokumentami i innymi materiałami, musimy mieć zapewnioną adekwatną przestrzeń, aby w miejscu pracy nie panował chaos, a potrzebne materiały swobodnie się na nim mieściły.

Z pewnością pomoże to, że biurko będzie można swobodnie przesuwać. Czasami w wyznaczonym miejscu może być zbyt ciemno lub głośno. Wtedy pracownik może samodzielnie przestawić mebel w bardziej odpowiadające mu miejsce. Dodatkowo, aby zniwelować panujący hałas, można doposażyć biurko w ścianki akustyczne, które nie tylko zapewnią pracownikowi prywatność, ale również ograniczą dochodzące do niego dźwięki, na przykład rozmowy innych osób.

Aranżacja biura rachunkowego – Funkcjonalne krzesło biurowe

Nie mniej istotne, niż wygodne biurko, jest odpowiednie krzesło do pracy. Najlepszymi fotelami biurowymi są te z możliwością regulacji kilku elementów. Praca biurowa wymaga od pracownika spędzania w pozycji siedzącej około 8 godzin dziennie. Dobrze dobrany fotel biurowy zapewni nie tylko komfort pracy, ale również zniweluje pojawianie się bólów kręgosłupa, rąk, czy karku. Fotel biurowy powinien posiadać regulację wysokości siedziska, a także wysokości i kąta pochylenia oparcia. Dobre krzesło biurowe wyposażone będzie również w podparcie odcinka lędźwiowego, zagłówek i podłokietniki z regulacją wysokości oraz położenia. Pracownik, otrzymując taki fotel do pracy, może z łatwością dopasować jego części do siebie.

Uchwyt na ekran komputera

W biurze rachunkowym bardzo dużo pracuje się przed monitorem. Istotnym jest, aby znajdował się on na odpowiedniej wysokości, dopasowanej do wzrostu i wzroku pracownika. Warto w tym przypadku zrezygnować z laptopa na rzecz standardowego monitora. Dzięki wygodnemu uchwytowi, możemy umieścić ekran w odpowiednim miejscu. Takie rozwiązanie z pewnością ułatwi pracę, ponieważ pracownik dodatkowo zyskuje więcej miejsca na blacie biurka. Spędzanie wielu godzin w pochylonej pozycji nad ekranem komputera może również prowadzić do przykrych konsekwencji zdrowotnych. Ucierpią nie tylko oczy pracownika, ale również jego kręgosłup. Zastosowanie odpowiedniego uchwytu na monitor sprawi, że pracownik nie będzie przyjmował wadliwej postawy, a praca stanie się dla niego bardziej przyjemna.

Aranżacja biura rachunkowego Odpowiednie oświetlenie

Nie bez znaczenia jest oświetlenie dostępne w miejscu pracy. W takim pomieszczeniu nie może być zbyt ciemno, ani zbyt jasno. Pracownik powinien mieć dostęp zarówno do światła dziennego, jak i sztucznego, gdy to pierwsze nie jest wystarczające. Ważnym jest, aby na danej przestrzeni wykorzystane lampy dawały odpowiednią ilość światła. Niejednokrotnie dobrym rozwiązaniem będzie również dodatkowe doświetlenie każdego biurka. Najbardziej popularnym obecnie jest światło LEDowe, głównie ze względu na aspekt ekonomiczny. Jednak to nie jedyna jego zaleta. Światło LED jest najbardziej zbliżone do światła dziennego, a co więcej, jest światłem ciągłym. Tym samym, nie ma negatywnego wpływu na ośrodek wzroku u człowieka.

Aranżacja biura rachunkowego – Ergonomiczne meble do przechowywania

W biurze rachunkowym mamy do czynienia z dużą ilością dokumentów. Dlatego też należy zapewnić pracownikom odpowiednią przestrzeń do przechowywania. Regały, szafy na dokumenty, czy szafy aktowe, z pewnością sprawdzą się w takim miejscu. Warto zadbać o to, aby chociaż część tych szaf była na zamykana na klucz lub specjalny zamek. Dzięki temu ograniczymy dostęp do dokumentów i nie trafią one w ręce osób niepowołanych.

Skontaktuj się z nami

Zapytaj o ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Zapytaj o

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.