Masz pytanie? Zadzwoń do nas już teraz!

Phone 600-056-337 lub 606-654-671

Znajdź nas w social media

Facebook
Jak stworzyć idealnie pomieszczenie socjalne w miejscu pracy? Czy jest ono konieczne?

Zorganizowanie odpowiedniego pomieszczenia socjalnego w miejscu pracy jest, tak naprawdę, obowiązkiem każdego pracodawcy. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, pracodawca musi zapewnić swoim pracownikom pomieszczenia i urządzenia higienicznosanitarne, które powinny być dostosowane do ilości osób, a także do charakteru wykonywanej pracy.

Zalety pokoju socjalnego

Kto z nas nie rozpoczyna dnia pracy od ciepłej kawy. Prawie każdy z nas, zaraz po przyjściu do pracy, chciałby mieć możliwość przyrządzenia sobie ciepłego napoju w postaci kawy, czy herbaty. Również, w późniejszych godzinach, podczas przysługującej nam przerwy, chcielibyśmy udać się na lunch, czy obiad i zjeść go spokojnie, z dala od biurka i komputera. Aby to wszystko było możliwe, w naszym biurze musi znaleźć się tzw. pokój socjalny, wyposażony chociaż w najprostsze sprzęty takie, jak czajnik, ekspres do kawy, lodówka czy mikrofalówka. Wciąż niestety zdarza się tak, że jemy drugie śniadanie przy biurku, nie odrywając się od pracy, a tym samym nie korzystając z przysługującej nam przerwy. Czym jest to spowodowane? Tym, że nie mamy gdzie się udać, aby na spokojnie zjeść posiłek, czy napić się kawy. W związku z tym, tak ważnym jest, aby w każdym biurze znalazła się przestrzeń na stworzenie pokoju socjalnego.

Czemu jeszcze może służyć takie pomieszczenie? Integracji pracowników! Wspólne spędzanie przerw na lunch, w jednym fajnie urządzonym pomieszczeniu, z pewnością będzie wpływać pozytywnie na relacje między pracownikami. Podczas lunchu w tzw. kuchni spotykają się pracownicy z różnych działów. Korzystając z nieformalnej atmosfery rozmawiają o różnych sferach życia, tym samym lepiej się poznając. To zaś przyniesie nam lepszą współpracę i porozumienie między pracownikami oraz bardziej wydajną pracę.

Co powinno znaleźć się w pokoju socjalnym?

Meble biurowe – meblami, które muszą znaleźć się w takim pomieszczeniu są z pewnością stół i krzesła. Stabilne i wygodne meble biurowe, odpowiednio dostosowane do ilości pracowników, podniosą znacznie komfort pracowników podczas przebywania w miejscu pracy.

Jeśli dysponujemy większą przestrzenią, możemy zorganizować również kącik do odpoczynku. W takim kąciku możemy postawić sofy gabinetowefotele biurowe oraz stoliki kawowe.

Aneks kuchenny – ta część pomieszczenia powinna być maksymalnie prosta i minimalistyczna. Całość musi być również łatwa do utrzymania w czystości. Pamiętamy, że aneks będzie eksploatowany przez wiele osób, przez kilka godzin dziennie. W aneksie powinny znaleźć się: szafki kuchenne, a w nich naczynia i sztućce, a także zlewozmywak, czajnik, lodówka, mikrofalówka, ekspres do kawy oraz kosz na śmieci. Nie zapominajmy o środkach czystości!

Szafy na ubrania – dobrym rozwiązaniem będzie, jeśli w pomieszczeniu socjalnym znajdą się szafy ubraniowe. Z pewnością wpłyną one pozytywnie na komfort naszych pracowników. W takich szafach mogą być przechowywane nie tylko ubrania, ale również prywatne rzeczy, czy kosztowne przedmioty takie, jak telefony, czy portfele.

Apteczka – kolejny element, który obowiązkowo musi być zapewniony przez pracodawcę. To, jak powinna być ona wyposażona, opisują przepisy prawne. Do pokoju socjalnego mają dostęp wszyscy pracownicy przez cały dzień pracy, dlatego też jest to bardzo dobre miejsce na przechowywanie apteczki.

Pomieszczenie higienicznosanitarne – oprócz pomieszczenia socjalnego w biurze powinno znaleźć się również pomieszczenie sanitarnohigieniczne – odpowiednio wyposażona łazienka, wraz z środkami higieny osobistej. Pamiętajmy, że zapewnienie tego miejsca jest obowiązkiem pracodawcy!

Skontaktuj się z nami

Zapytaj o ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Zapytaj o

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.