Masz pytanie? Zadzwoń do nas już teraz!

Phone 600-056-337 lub 606-654-671

Znajdź nas w social media

Facebook
Jak urządzić komfortową przestrzeń socjalną w biurze?

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, każdy pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom pomieszczeń i urządzeń higienicznosanitarnych, w tym również przestrzeni socjalnej. Miejsca te muszą być dostosowane do ilości osób pracujących w firmie oraz do charakteru wykonywanej przez nich pracy.

Jakie zalety ma przestrzeń socjalna?

Pokój socjalny to pomieszczenie, w którym pracownicy mogą na spokojnie napić się porannej kawy oraz zjeść posiłek. Przerwa na lunch również opisana jest w przepisach prawa i nie może jej zabraknąć w każdym dniu pracy. Niedopuszczalnym jest również, aby pracownicy spożywali posiłki i napoje przy biurku, czyli w swoim w miejscu pracy. Pokój socjalny, aby odpowiednio spełniał swoją funkcję, powinien być wyposażony w najprostsze sprzęty takie, jak czajnik, ekspres do kawy, lodówkę oraz mikrofalówkę.

Pomieszczenie socjalne służy jeszcze jednej ważnej kwestii, a mianowicie integracji pracowników Wspólne przerwy na lunch, dodatkowo spędzone w ciekawie urządzonym pomieszczeniu, z pewnością będą bardzo pozytywnie wpływać na relacje w zespole. W pokoju socjalnym, podczas lunchu, spotykają się pracownicy różnych działów, którzy korzystając z nieformalnej atmosfery, rozmawiają o pozazawodowych sferach życia, tym samym lepiej się poznając. Integracja pracowników działa na korzyść pracodawcy, na współpracę i porozumienie między pracownikami, a tym samym na bardziej produktywną pracę.

Jakie meble biurowe powinny znaleźć się w pomieszczeniu socjalnym?

  1. Meble biurowe – głównymi meblami, jakie powinny znaleźć się w pokoju socjalnym są wygodne i stabilne stoły oraz krzesła. To właśnie przy nich pracownicy mogą spędzać przerwy w pracy i spożywać posiłki. Ważnym jest, aby ilość tych mebli była dostosowana do przestrzeni i do ilości wszystkich pracowników. Przearanżowując pomieszczenie socjalne warto zwrócić uwagę, jak duże grupy osób przychodzą na przerwę w danym momencie dnia, aby dla nikogo nie zabrakło miejsca.

Jeśli dysponujemy znacznie większą przestrzenią w pokoju socjalnym, warto zorganizować tam również niewielki kącik do odpoczynku. W takim miejscu mogą znaleźć się wygodne sofy, fotele i stoliki kawowe. Zaaranżowanie takiego pomieszczenia z pewnością zostanie pozytywnie odebrane przez pracowników

  1. Aneks kuchenny – aby pokój socjalny mógł pełnić swoją funkcję, musi znaleźć się w nim część kuchenna. Ten element pomieszczenia powinien być prosty i minimalistyczny, a całość łatwa do utrzymania w czystości. Warto zadbać o to, aby w aneksie kuchennym znalazły się szafki kuchenne, a w nich naczynia i sztućce, a także zlewozmywak, czajnik, lodówka, mikrofalówka, ekspres do kawy oraz kosz na śmieci. W obecnych czasach, w dobie epidemii koronawirusa, dla komfortu pracowników, powinni mieć oni do dyspozycji również jednorazowe rękawiczki, maseczki i płyn do dezynfekcji.
  2. Szafy na ubrania – takie meble, jak szafy na ubrania, są szczególnie ważne w chłodniejszych porach roku, jesienią i zimą. Pracownicy powinni mieć możliwość pozostawienia w wygodnym miejscu swoich okryć wierzchnich oraz rzeczy prywatnych, które nie są im potrzebne podczas wykonywania obowiązków. Warto zakupić takie szafy ubraniowe, które są zamykane na klucz.
  3. Apteczka – apteczka to obowiązkowy element wyposażenia, który powinien znaleźć się w każdym miejscu pracy. Pokój socjalny jest ogólnodostępny dla wszystkich pracowników, dlatego też jest to bardzo dobre miejsce na przechowywanie apteczki. Warto również upewnić się, że wszystkie zatrudnione osoby wiedzą, gdzie się ona znajduje.
  4. Pomieszczenie higienicznosanitarne – poza pomieszczeniem socjalnym w każdym biurze powinno znajdować się także pomieszczenie sanitarnohigieniczne, czyli odpowiednio wyposażona łazienka, wraz z niezbędnymi środkami higieny osobistej.

Przestrzeń socjalna, tak jak pozostałe pomieszczenia biurowe, jest wizytówką firmy, dlatego też warto zadbać o jej estetyczne i nowoczesne wyposażenie. Wszystkie elementy aranżacji, w tym meble biurowe, powinny być spójne i schludne, aby zapewnić jak największy komfort pracownikom.

Skontaktuj się z nami

Zapytaj o ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Zapytaj o

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.