Masz pytanie? Zadzwoń do nas już teraz!

Phone 600-056-337 lub 606-654-671

Znajdź nas w social media

Facebook
Meble dobrej jakości – po czym je poznać?

O dobrej jakości mebli świadczy ich wykonanie, dobór materiałów, detali oraz funkcjonalność. W zależności od przeznaczenia mogą różnić się wyglądem jednak w przypadku mebli biurowych na pierwszym miejscu powinna liczyć się ich ergonomia i trwałość. Czym zatem warto kierować się przy doborze mebli do biura?

Choć wygląd mebli biurowych zdecydowanie nie powinien być priorytetowym kryterium, jest to pierwsza rzecz, na jaką zwrócimy uwagę. I jest to całkowicie naturalne. Ich stylistyka – forma, kolor, tworzywo, z jakiego zostały wykonane, powinny z całym wnętrzem stanowić spójną całość i odzwierciedlać charakter działalności. Najprościej będzie wybrać klasyczne meble o prostym kształcie, w jasnym kolorze, które będą uniwersalne i sprawdzą się w niemal każdej przestrzeni. Bogata oferta mebli biurowych umożliwia także na zagospodarowanie bardziej wymagających wnętrz, do czego świetnie nadadzą się meble modułowe, które można aranżować na wiele sposobów i dostosować je wedle potrzeb. Aranżacja biura nie zawsze jest łatwym przedsięwzięciem, zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z bardzo dużą, lub wręcz przeciwnie – małą powierzchnią i musimy zagospodarować ją w ergonomiczny sposób. W takim przypadku warto zasięgnąć pomocy projektanta wnętrz. Załóżmy jednak, że wybraliśmy wstępnie kilka modeli, które stylistycznie przypadły do gustu. Na co należy zwrócić uwagę, aby wybrać ten najlepszy?

Meble do biura należy traktować jako wieloletnią inwestycję, dlatego podczas ich wyboru należy uwzględnić takie parametry jak jakość ich wykonania, funkcjonalność i gabaryty. Największym uznaniem jeśli chodzi o jakość cieszą się meble wykonane z drewna, jednak ze względu na ich cenę, nie są zbyt często wybierane do biur. Wyjątek stanowią miejsca reprezentacyjne, takie jak gabinet i inne, w których odbywają się spotkania z klientami. Inaczej będzie oczywiście wyglądała kancelaria adwokacka, a inaczej biuro handlowe. W tym drugim przypadku funkcjonalność i praktyczne zastosowanie odgrywają podstawową rolę. Wybierając meble laminowane należy się upewnić, czy płyty nie posiadają zarysowań, wypukłości, a cała konstrukcja nie posiada szczelin oczy luzów. Także wykończenie brzegów płyt meblowych w postaci okleiny powinno idealnie przylegać. Okleina mebla powinna zabezpieczać go przed działaniem czynników zewnętrznych, takich jak wilgoć i umożliwiać łatwe czyszczenie. Do biura nie poleca się zatem mebli, które są zbudowane z surowej lub pomalowanej zwykłą farbą płyty, gdyż na tej za chwilę będą widoczne trudne do usunięcia ślady, np. po kubkach. W przypadku mebli metalowych, warto wybierać te malowane proszkowo, co zabezpieczy je przed korozją. Taka technika pozwala także na równomierne pokrycie farbą, bez smug. Także wszystkie elementy, takie jak nogi biurka czy szafy, które są wykonane z metalu, powinny być w ten sposób zabezpieczone. Z reguły istnieje możliwość wyboru kolorystyki farby, co dodatkowo wpływa na estetykę mebla i daje możliwość jego lepszej aranżacji.

Kolejną, bardzo ważną kwestią są okucia i mechanizmy, w jakie są zaopatrzone meble biurowe: szafy, komody i biurka. Tu należy zwrócić uwagę, czy posiadają funkcję cichego domyku oraz w jaki sposób otwierają się i zamykają szuflady. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie prowadnic kulkowych, dzięki którym szuflady poruszają się cicho, a dodatkowo zapewniają udźwig do około 50 kg. Warto także zwrócić uwagę na stabilność mebla i możliwość jego regulacji przy pomocy stopek poziomujących. Jeśli zależy nam na utworzeniu wielozadaniowego stołu roboczego lub biurka, jego wysokość powinna być również regulowana. Szafka pod wpływem otwierania nie może się przechylać, a meble kartotekowe powinny umożliwiać otwieranie tylko jednej szuflady, co zapobiega wysunięciu się wszystkich jednocześnie i tym samym, minimalizuje ryzyko przewrócenia się mebla.

To, czym powinny się charakteryzować dobrej jakości meble biurowe regulują także przepisy BHP, do których pracodawca z uwagi na troskę o zdrowie i życie pracownika, musi się zastosować. Jeśli chodzi o biurko, powinno być dostosowane do gabarytów jego użytkownika, dlatego przyjęto, że jego optymalna wysokość powinna wynosić około 72 cm. Istotne jest również zapewnienie odpowiedniej przestrzeni dla nóg umożliwiającej swobodę ruchów w zakresie głębokości 70 cm i szerokości 70-80 cm. Budowa krzesła biurowego i to jakie powinno mieć funkcje, również podlega pewnym rygorom. Chodzi tu przede wszystkim o jego ergonomię – możliwość regulacji wysokości siedziska i kąta oparcia. Oprócz tego, kształt krzesła biurowego powinien być dostosowany do naturalnej krzywizny kręgosłupa, a stabilność siedziska zapewnić 5 punktów podparcia. Dobrze, jeśli podłokietniki krzesła biurowego także podlegają regulacji. Na szczęście, producenci mebli biurowych znając te przepisy dostosowali ich budowę pod określone wymogi.

Nie bez znaczenia jest dobór materiałów, jakie wpływają na komfort pracy oraz trwałość mebli. W przypadku krzeseł i foteli biurowych może to być skóra naturalna, skóra syntetyczna, lita tkanina lub siatka. O ile dwie pierwsze elegancko się prezentują, a skóra syntetyczna jest łatwa w czyszczeniu, to jednak mogą ulegać uszkodzeniom, a z czasem także rozciąganiu. Oczywiście, to zależy od ich jakości, jednak w przypadku pracy biurowej, najlepiej sprawdzą się krzesła, których siedzisko i oparcie jest obite tkaniną. Jej wybór jest oczywiście podyktowany przeznaczeniem mebla – inna tkanina będzie rekomendowana w przypadku obiektu użyteczności publicznej, a inna w gabinecie biura. Tutaj kluczowe jest dostosowanie jej do intensywności użytkowania. Ważnymi cechami na jakie warto zwrócić przy wyborze krzeseł i foteli jest ich odporność na ścieranie i wodoodporność. Oparcia krzeseł biurowych często pokryte są siatkową tkaniną, która zapewnia cyrkulację powietrza i odprowadzanie wilgoci. To uniwersalne i optymalne rozwiązanie dostosowane do wielogodzinnej pracy o każdej porze roku. Jeśli nie odpowiada nam struktura siatki, istnieje wiele rodzajów tkanin obiciowych, które zarówno pod kątem funkcjonalnym, jak i estetycznym będą odpowiednie do zastosowania ich w meblach biurowych.

Dobrej jakości meble powinny być przede wszystkim funkcjonalne i trwałe. Przy ich wyborze warto zwrócić uwagę na wykonanie – dobór materiałów, precyzję wykonania, ergonomię i zgodność z obowiązującymi normami. Szeroki wybór mebli biurowych pozwala na ich dostosowanie do stylistyki oraz wielkości każdej przestrzeni biurowej. Firma Galter posiada bogatą ofertę mebli sprawdzonych marek a także świadczy usługi doradztwa i projektowania. Zapraszamy do odwiedzin naszego sklepu oraz do kontaktu!

Skontaktuj się z nami

Zapytaj o ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Zapytaj o

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.