Masz pytanie? Zadzwoń do nas już teraz!

Phone 600-056-337 lub 606-654-671

Znajdź nas w social media

Facebook
Sejf biurowy – dlaczego warto w niego zainwestować?

Prowadzenie firmy wiąże się z przechowywaniem ważnych dokumentów, wartościowych przedmiotów, kart płatniczych, czy nawet gotówki w siedzibie przedsiębiorstwa. W związku z tym warto zabezpieczyć się od wydarzeń losowych i umieścić w biurze odpowiedni sejf biurowy. Niezależnie od nas, w siedzibie firmy może dojść do włamania, pożaru, czy zalania, a my tym samym stracimy cenne dobra. W zaledwie kilka sekund możemy ponieść straty w postaci istotnych materiałów i pieniędzy. Jak zatem odpowiednio zabezpieczyć majątek firmy?

Sejf biurowy – obowiązkowy element wyposażenia

Sejf biurowy to niezwykle funkcjonalne i przydatne urządzenie. Ważnym jest to, że nie zajmuje on zbyt wiele miejsca, a może nas odpowiednio zabezpieczyć przez utratą cennego mienia. Istotną cechą dobrego sejfu jest wykonanie go z niezwykle trwałych i odpornych materiałów najwyższej jakości. Materiały te powinny dodatkowo posiadać odpowiednie atesty i certyfikaty. Bez tego nie będziemy mieć pewności, czy wybrane urządzenie ochroni nasze mienie przed działaniem płomieni, wody oraz kradzieżą. Dlatego też, zawsze warto sprawdzać, czy wybrany produkt posiada wysoką klasę odporności na włamanie zgodnie ze standardem EN 14450 oraz atest odporności ogniowej zgodny ze standardem EN 15659.

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele modeli sejfów biurowych i domowych. W zależności od ceny możemy wybierać sejfy o różnych rozmiarach, poziomie wytrzymałości, odporności i o różnym stopniu zabezpieczenia. Wysoka trwałość sejfu nie tylko ochroni przechowywane przedmioty, ale również zapewni jego użyteczność przez wiele lat.

Sejf – urządzenie nie tylko do biura

Sejf standardowy może być wykorzystany w pomieszczeniu biurowym, ale również w pokoju hotelowym, domu, czy mieszkaniu. Może być on z łatwością zamontowany we wnętrzu mebla, aby dodatkowo utrudnić do niego dostęp. Co więcej, sejf nie tylko zabezpieczy nas przed sytuacjami losowymi, ale również pomoże zachować porządek w ważnych dokumentach. Przechowując je w sejfie będziemy zawsze wiedzieć, gdzie się znajdują i szybko będziemy mogli z nich skorzystać. Co więcej, wykorzystując sejf w domu, możemy gromadzić w nim również rodzinne pamiątki, czy inne przedmioty o wartości sentymentalnej.

Jaki sejf wybrać? Co jest dostępne na rynku?

Wybierając sejf warto zastanowić się nad jego lokalizacją, czyli miejscu, w którym będzie on przechowywany. Na rynku dostępne są sejfy wolnostojące oraz sejfy biurowe do wmurowania. Te pierwsze możemy ustawić w lub na meblach. Są one dodatkowo wyposażone w odpowiednie śruby, za pomocą których przytwierdza się sejf do wybranej powierzchni. Te drugie zaś możemy wmurować w ścianę lub podłogę danego pomieszczenia. Po wyborze miejsca należy zastanowić się nad wielkością sejfu. Ten parametr zależy od przedmiotów, jakie będą w nim przechowywane. Wielkość sejfów podawana jest w wymiarach: wysokości, szerokości i głębokości lub w litrach. Jeśli użytkownik zamierza przechowywać w sejfie takie przedmioty, jak biżuteria, zapasowe klucze, czy paszport, wystarczy mniejszy produkt o wielkości ok. 45 centymetrów. Do gromadzenia dokumentów potrzebne będzie większe urządzenie

Wybierając sejf biurowy warto zwrócić uwagę na wytyczne producenta. W dokumentacji zawsze powinna być umieszczona informacja mówiąca o tym, do przechowywania jakich przedmiotów dany model sejfu został przygotowany. W ofercie znajdują się specjalne sejfy na sprzęt elektroniczny, na pieniądze, czy na broń, a także te bardziej uniwersalne sejfy standardowe. Użytkownicy mogą wybierać również pomiędzy zamkiem elektronicznym i mechanicznym, choć ten pierwszy cieszy się znacznie większą popularnością. Istnieje bowiem możliwość połączenia go z systemem alarmowym. Zamek elektroniczny wysokiej klasy zapewnia milion sześciocyfrowych kodów do wyboru. Użytkownik może dodatkowo zaprogramować dwa kody: osobisty i kod master, co jest szczególnie przydatne w przypadku hoteli.

Koszt sejfu biurowego i domowego waha się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Cena takiego urządzenia zależna jest od jego wielkości, montażu, klasy materiałów oraz wykorzystanego zamka. Te z niższej półki cenowej to sejfy domowe, wykonane ze stali i wyposażone w zamek elektroniczny. Wielkość urządzenia to około 200mm x 310mm x 200mm. Przechowamy z nim pieniądze, biżuterię i nieduże dokumenty. Te droższe warianty mogą posiadać dodatkowe udogodnienia takie, jak:

  • wewnętrzne półki,
  • zamek elektroniczny z czytnikiem linii papilarnych,
  • wbudowane światło LED,
  • wyświetlacz LCD,
  • blokada zamka na 1 minutę po 3-krotnym wpisaniu błędnego kodu.

Wszystkie te elementy wyposażenia nie są obowiązkowe, ale znacznie ułatwiają korzystanie z urządzenia. Sprawiają, że jest ono komfortowe, ale też szybkie i intuicyjne.

Warto zatem pamiętać, że sejf to nie jest rozwiązanie tylko dla przedsiębiorstw. Taki element wyposażenia sprawdzi się również w placówkach medycznych, czy publicznych, a nawet w prywatnych domach i mieszkaniach. Po co denerwować się ewentualną utratą dokumentów, cennych przedmiotów i środków finansowych, skoro wystarczy zainwestować w dobrej jakości sejf?

 

Skontaktuj się z nami

Zapytaj o ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Zapytaj o

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.