Masz pytanie? Zadzwoń do nas już teraz!

Phone 600-056-337 lub 606-654-671

Znajdź nas w social media

Facebook

Biuro to miejsce, które musi spełniać wiele istotnych wymogów. Z jednej strony jest ono wizytówką firmy. Przyjmujemy w nim klientów, kontrahentów i innych ważnych gości. Dlatego też swoim wyglądem musi świadczyć o profesjonalizmie firmy oraz o odpowiedzialnym podejściu do biznesu. Z drugiej zaś, biuro to miejsce codziennej pracy zatrudnionych w nim pracowników, którzy muszą mieć zapewnione odpowiednie warunki, aby skutecznie wykonywać powierzone im zadania. Jak, w takim razie, zaprojektować biuro, aby było funkcjonalne, eleganckie i wzbudzające zaufanie?

Warunki techniczne biura

Prace nad aranżacją biura powinniśmy rozpocząć od spełnienia wszelkich wymogów technicznych, które zapewnią pracownikom komfort podczas codziennej pracy.

Wymiary całego biura i jego poszczególnych pomieszczeń będą uzależnione od liczby osób, które na co dzień w nim przebywają. Zgodnie z obowiązującymi przepisami każda osoba powinna mieć zapewnione  minimum 2m² podłogi oraz 13m² wolnej objętości pomieszczenia. Biuro powinno mieć min. 3 metry wysokości.

Projekt biura musi zakładać możliwość zapewnienia pracownikom odpowiedniej temperatury i wentylacji w pomieszczeniach. W miejscu pracy powinna panować temperatura między 18ºC a 30ºC. Dlatego też istotnym jest zamontowanie otwieranych okien, wentylacji mechanicznej i/lub klimatyzacji. Takie rozwiązania nie tylko pozwolą na utrzymanie odpowiedniej temperatury, ale również wilgotności powietrza oraz na usunięcie zanieczyszczeń.

Wymogi BHP

Nie zapominajmy, że w projektowaniu biura konieczne jest uwzględnienie wszystkich wymogów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Jeśli pominiemy jakikolwiek element, nasze biuro może nie zostać dopuszczone do użytkowania.

Drzwi w biurze powinny być dostosowane do ilości zatrudnionych osób, ale również muszą być zgodne z przepisami przeciwpożarowymi. Jasne dla wszystkich i łatwe do odnalezienia muszą być drogi i wyjścia ewakuacyjne. Meble biurowe, które znajdują się w siedzibie firmy muszą posiadać odpowiednie atesty.

Poza wentylacją i odpowiednią temperaturą, w miejscach pracy obowiązuje również norma dopuszczalnego poziomu hałasu. W pomieszczeniach biurowych jest to 45 – 55 dB/A.

Kolorystyka biura

Na ogólny wygląd biura oraz samopoczucie pracowników ogromny wpływ będzie miała wybrana kolorystyka. Pomieszczenia nie mogą być ani zbyt ciemne, ani zbyt jasne, ani również krzykliwe. Najlepiej sprawdzą się stonowane kolory podłóg i ścian, połączone z kolorowymi dodatkami, które jednocześnie mogą łączyć się z kolorystyką logo firmy. Projekt wnętrza biura powinien być adekwatny do charakteru wykonywanej działalności. Inną kolorystykę dobierzemy bowiem do kancelarii notarialnej, a inną do agencji reklamowej, czy marketingowej.

Meble biurowe

To, co ma największy wpływ na funkcjonalność i ergonomiczność biura, to zastosowane w nim meble biurowe. Należy pamiętać, aby pracownicy mieli zapewnione takie meble, jak biurka, krzesła, szafki i szafy, które ułatwią im codzienną pracę oraz przechowywanie dokumentów. Istotnym elementem będzie również wyposażenie przestrzeni wspólnych, recepcji oraz pomieszczeń socjalnych. W biurze powinna znaleźć się przestrzeń, w której pracownicy będą mogli odpocząć, zjeść lunch, czy napić się kawy.

Kolorystyka i styl mebli biurowych powinny współgrać z całym wyglądem biura. Ważnym jest zachowanie spójności wykorzystywanych elementów, niezależnie czy jest to styl klasyczny, retro, czy nowoczesny. Elegancki i schludny wygląd biura sprawi, że firma będzie pozytywnie odbierana przez pracowników i gości.

Oświetlenie biura

Pracodawca musi udostępnić pracownikom odpowiednio doświetlone miejsce pracy. W przestrzeniach biurowych poziom oświetlenia powinien wynosić 500lx.

Każde biuro powinno mieć okna, a tym samym dostęp do światła dziennego. Odpowiednie doświetlenie przestrzeni ma ogromny wpływ nie tylko na wygodę i samopoczucie pracownika. Dzięki dużemu dostępowi do światła dziennego, nie musi on korzystać ze światła sztucznego i tym samym nie generuje pracodawcy dodatkowych kosztów.

Ważnym jest, aby okna można było bezpiecznie otworzyć z poziomu podłogi, a ilość wpadającego światła kontrolować za pomocą rolet, czy żaluzji.

Pamiętajmy jednak, że oświetlenie elektryczne również jest niezbędnym elementem wyposażenia biura. Lampy możemy wykorzystać jako uzupełnienie designu pomieszczeń. Ciekawe oświetlenie w odpowiednich kolorach nada wnętrzom szyku i charakteru.

Projektowanie biur

Biuro firmowe możemy oczywiście zaprojektować samodzielnie, jednak znacznie korzystniej będzie, jeśli zadanie to powierzymy profesjonalnym firmom zewnętrznym. W przypadku, gdy wnętrze musi zostać zaprojektowane od początku, włącznie ze wspomnianymi wcześniej aspektami technicznymi, najlepiej sprawdzi się biuro architektoniczne. Dzięki skorzystaniu z pomocy profesjonalistów, unikniemy ewentualnych błędów i konieczności ich naprawiania.

Jeżeli zaś przestrzeń już jest wykończona, a naszym zadaniem jest zakup wyposażenia, możemy poprosić o pomoc na przykład firmę sprzedającą meble biurowe. Niejednokrotnie w takim przedsiębiorstwie pracuje zespół projektantów, którzy przygotują dla nas wizualizacje z wykorzystaniem dostępnych mebli biurowych. Będziemy mieć wtedy pewność, że zakupione wyposażenie jest w jednym stylu i ze sobą idealnie współgra.

Skontaktuj się z nami

Zapytaj o ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.

Zapytaj o

Administratorem Państwa danych osobowych jest GALTER Meble Biurowe i Metalowe M. Cinkowski, R. Mazur s.c. Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu nawiązania z Państwem kontaktu oraz w prawnie usprawiedliwionych celach administratora danych. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale też niezbędne do nawiązania z Państwem kontaktu. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych mogą Państwo znaleźć w naszej Polityką prywatności na temat zasad przetwarzania danych osobowych.